• Projekty
    Komplexní řešení problematiky dopravní infrastruktury
Zpět
Německo, Německo
2017

MÍSTO (ZEMĚ):
Německo, Česká republika

Klient: Bayerische Eisenbahngesellschaft mbH

Stupeň: Technická studie

CENA: Projekt roku 2017

Zpracovatelé:
Ing. Andrea Plišková
Ing. Matěj Mareš
Ing. Jan Hetzer
Ing. Jan Novák

Základním cílem studie „Zrychlení spojení München – Praha“ je zkrácení jízdní doby expresních vlaků na 4 hodiny 15 minut.

Základním cílem studie „Zrychlení spojení München – Praha“ je zkrácení jízdní doby expresních vlaků na 4 hodiny 15 minut.

Prověřované varianty
Na české straně studie vycházela z varianty 4e ze schválené SP „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice“ a v úseku Praha – Plzeň uvažovala stav po dokončení modernizace III. TŽK (bez tunelu Praha – Beroun). Vzhledem k hustotě dopravy byly prakticky dané časové polohy tras vlaků Ex v uzlech Praha a Mnichov. Ze zhruba deseti koncepčních variant, lišících se různou kombinací nasazených vozidel (railjet vs. pendolino), existencí či neexistencí spojky mimo Schwandorf a časovou polohou jednotlivých uzlů taktového jízdního řádu, byly vybrány tři preferované varianty (3b, 3c a 5b).

 

Děkujeme za vyplnění formuláře, brzy se Vám ozveme.