Základním cílem studie „Zrychlení spojení München – Praha“ je zkrácení jízdní doby expresních vlaků na 4 hodiny 15 minut.
Základním cílem studie „Zrychlení spojení München – Praha“ je zkrácení jízdní doby expresních vlaků na 4 hodiny 15 minut.
Prověřované varianty
Na české straně studie vycházela z varianty 4e ze schválené SP „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice“ a v úseku Praha – Plzeň uvažovala stav po dokončení modernizace III. TŽK (bez tunelu Praha – Beroun). Vzhledem k hustotě dopravy byly prakticky dané časové polohy tras vlaků Ex v uzlech Praha a Mnichov. Ze zhruba deseti koncepčních variant, lišících se různou kombinací nasazených vozidel (railjet vs. pendolino), existencí či neexistencí spojky mimo Schwandorf a časovou polohou jednotlivých uzlů taktového jízdního řádu, byly vybrány tři preferované varianty (3b, 3c a 5b).