Služby

Reprografie

  • Maloformátové barevné a černobílé kopie a tisky formátu A4 – SRA3 zhotovené na kopírovacích strojích Xerox a Konica Minolta
  • Velkoformátové barevné a černobílé kopie a tisky A3 – A0 nebo do šíře role 1000 mm (40")
  • Barevné skenování formátu A4 – A0 nebo do šíře 914 mm (36")
  • Knihařské práce – kroužková vazba, pevná vazba, nasouvací vazba, sešívání, děrování, lámání, vrtání, formátování papíru na stroji EBA
  • Grafická úprava
  • Kompletace celých projektů

Kalkulaci tisku a případné dotazy Vám rádi zodpovíme telefonicky na telefonním čísle +420/605223880 nebo prostřednictvím e-mailu na adrese lukas.wendlik@sudop.cz.

Otevírací doba: Po – Pá 7:00 – 16:00

Spojení: Tramvaj číslo 5, 9, 26 – stanice Olšanská

Pracoviště reprografie najdete v přízemí budovy SUDOP PRAHA a.s. 

 

Dokumentaci můžete online sledovat na našich stránkách reprografie.sudop.cz kde po založení účtu sledujete v jaké fázi se výroba nachází.

 

On-line zadávání zakázek ZDE

 

 Aktuální ceník zde: ceník reprografie

Referenční projekty

Železniční stavby

Hlavní náplní střediska 201 je projektová, konzultační a inženýrská činnost, specializovaná na komplexní řešení problematiky dopravní infrastruktury, zejména pak železničních staveb a konkrétně pak železničních tratí a uzlů. Z rozsahu služeb, standardně poskytovaných a zajišťovaných střediskem 201, se jedná zejména o zpracování Záměrů projektů (ZP), Dokumentací pro rozhodnutí o umístění stavby (DUR), Dokumentací pro společné povolení podle liniového zákona (DUSL), Dokumentací pro společné povolení (DUSP), Dokumentací pro vydání stavebního povolení (DSP), Projektových dokumentací pro provádění stavby (PDPS), Realizačních dokumentací staveb (RDS), Dokumentací skutečného provedení staveb (DSPS) a v neposlední řadě i výkony občasných Autorských dozorů projektanta (pro Správu železnic s.o.) a Technické pomoci (pro vyšší dodavatele staveb).

(Pozn.: Na základě Vyhlášky č. 131/2024 Sb. – Vyhláška o dokumentaci staveb s účinností od 1.7.2024 a Vyhlášky č. 227/2024 Sb. – Vyhláška o rozsahu a obsahu projektové dokumentace staveb dopravní infrastruktury s účinností od 1.8.2024 jsou nově definovány typy projektových dokumentací a jejich rozsah a obsah (nejenom) pro stavby dráhy. Nově se tak jedná např. o Dokumentace pro povolení záměru/stavby (DPS) a Dokumentace pro provádění stavby. Nový stavební zákon a související vyhlášky přitom počítají s přechodným obdobím do 30.6.2027, ve kterém je možné využít dosavadní přípravu včetně původních stupňů projektové dokumentace.)

Středisko železničních tratí a uzlů (Praha)
Ing. Jiří Syrový
Vedoucí střediska
Projektové středisko Plzeň
Ing. Robert Zápotocký
Vedoucí střediska
Projektové středisko Hradec Králové
Ing. Pavel Horáček
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Průjezd uzlem Plzeň ve směru III. TŽK

Projekt stavby byl zpracován pro investora SŽDC, s.o., Stavební správu západ. Přípravná dokumentace vznikla rovněž v SUDOPu. Stavba je jednou ze souboru staveb modernizace III. tranzitního železničního koridoru (TŽK), který je definován na trase Cheb státní hranice – Plzeň – Praha – Ostrava – Mosty u Jablunkova státní hranice. Stavbu realizuje na základě výsledků veřejné obchodní soutěže ukončené na přelomu října a listopadu 2011 společnost SKANSKA, a.s.

Optimalizace trati Planá u Mariánských Lázní - Cheb

Stavba je součástí III. železničního koridoru, který vede od hranic SRN přes Cheb, Plzeň a Prahu, dále přes Českou Třebovou, Přerov, Ostravu a Mosty u Jablunkova na hranice SR. Tento koridor je součástí projektů Evropské unie TER a TINA, při čemž Evropská unie se podílela na financování vlastní realizace.

RS 1 VRT Poříčany – Světlá nad Sázavou

Novostavba 67 km vysokorychlostní trati byla zpracována v režimu BIM. Projektant se v komplikovaném terénu zaměřil na optimalizaci zemních prací, investičních nákladů a zasazení trati do krajiny. Jde o součást páteřní trati Praha – Brno.

Modernizace trati Nemanice I – Ševětín

Po dlouhých letech přípravy se poslední koridorová stavba mezi Prahou a Českými Budějovicemi blíží do realizace. Pohled na úsek před vjezdem do nového Hosínského tunelu u Hrdějovic (vizualizace Still0420….). Jedná se asi o nejnáročnější stavbu z celého IV. tranzitního železničního koridoru, která se potýkala s mnoha nejen technickými problémy. V průběhu času se měnily i cílové parametry trati, konkrétně je nyní vše připraveno na rychlostní limit 200 km/hod.

Elektroenergetika

Zajišťujeme předprojektovou a projektovou činnost, vedení a autorský dozor staveb. Navrhujeme rozvodny a transformovny ZVN/VVN, VVN/VN, VVN/VN, VN/NN, včetně vlastních spotřeb a systémů kontroly a řízení. Specializujeme se na trakční napájecí a spínací stanice systému 3 kV DC, 1 x 25 kV 50 Hz, 2 x 25 kV 50 Hz a to v konvenčním provedení nebo s použitím technologie SFC (frekvenční měniče). Navrhujeme systémy elektrického předtápění vlakových souprav. Projektujeme také v režimu FIDIC Design and Build.

Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky (Praha)
Ing. Martin Raibr
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Zvýšení trakčního výkonu TNS Světec

Novostavba trakční napájecí stanice Světec pro systém 3 kV DC s transformovnou 110/22 kV 2 x 10 MVA Správy železnic, s rozvodnou 22 kV a 3 kV DC. Instalovaný výkon trakčních transformátorů je 3 x 5,3 MVA. Rozvodna 110 kV je napájena z rozvodny 110kV ČEZ Distribuce a.s. Chotějovice s vysokým zkratovým výkonem, kterému bylo třeba přizpůsobit odolnost technologického zařízení.

Zvýšení trakčního výkonu TNS, TNS Rostoklaty

Novostavba trakční napájecí stanice Rostoklaty pro systém 3 kV DC s transformovnou 110/22 kV 2 x 16 MVA Správy železnic, s rozvodnou 22 kV, 3 kV DC a 6 kV 50 Hz pro napájení liniového drážního rozvodu. Instalovaný výkon trakčních transformátorů je 4 x 5,3 MVA.

Modernizace TNS Týniště nad Orlicí (Voklik)

Modernizace trakční napájecí stanice Týniště nad Orlicí formou novostavby pro systém 3 kV DC a 1 x 25 kV 50 Hz a napájení magistrálního rozvodu LDSŽ 22 kV. Transformovna 110/22 kV a 110/25 kV Správy železnic s instalovaným výkonem 2 x 16 MVA a 2 x 12,5 MVA, s rozvodnou 22 kV pro napájení kontejnerové měnírny systému 3 kV DC a magistrálního rozvodu LDSŽ a rozvodnou 25 kV pro trakční napájecí systém 1 x 25 kV 50 Hz.

Zvýšení trakčního výkonu TNS Balabenka

Novostavba trakční napájecí stanice systému 3 kV DC s instalovaným výkonem trakčních transformátorů 6 x 5,3 MVA, rozvodnou 22 kV a 3 kV DC, každá o 24 polích a rozvodnou 6 kV 50 Hz pro napájení liniového drážního rozvodu. Provozní technologická budova o půdorysných rozměrech 68 x 15,3 m byla kompletně navržena a sestavena z prefabrikovaných dílců. Původní trakční měnírna byla zdemolována a uvolnila místo budoucímu centrálnímu dispečerskému pracovišti pro vysokorychlostní tratě.

Silnoproudé rozvody a zařízení

Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky (Praha)
Ing. Martin Raibr
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Inženýrskogeologické, hydrogeologické a geotechnické průzkumy

Středisko geotechniky bylo založeno v roce 2005 a specializuje se na komplexní průzkumné inženýrskogeologické a hydrogeologické práce ve všech stupních projektové dokumentace zejména v oblasti dopravního stavitelství, v menší míře pak i u ostatních staveb. Významnou součástí portfolia střediska, jak ostatně říká i jeho název, jsou také geotechnické a stavebně-technické průzkumy zahrnující představební a projekční činnosti, stejně jako odbornou konzultační a dozorovou činnost v rámci geotechnických dozorů staveb.

Díky našemu týmu specialistů a odborníků, s letitými zkušenostmi ve svých oborech, jsme schopni navrhovat inženýrskogeologická, hydrogeologická a geotechnická řešení staveb, která snižují náklady na jejich budoucí realizaci a zároveň zaručují jejich dlouhodobou životnost. Při řešení složitých úkolů spolupracujeme s předními partnery a vysokými školami. V rámci komplexních průzkumných prací využíváme nejmodernější dostupné technologie.

Středisko geotechniky (Praha)
RNDr. František Dragoun
Vedoucí střediska

Referenční projekty

D35 Džbánov – Litomyšl, hydrogeologický a geotechnický monitoring

Monitoring probíhá na výše uvedeném, v současné době stavebně realizovaném dálničním úseku délky 7,588 km. Geotechnický monitoring probíhá celkem na 14 trvale vystrojených vertikálních inklinometrických vrtech rozmístěných po celé délce řešeného úseku. Celková měřená délka profilů je 283 m. Inklinometrická měření jsou realizována kvartálně a to konkrétně 2-senzorovou, biaxiální, MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems) inklinometrickou sondou délky 1 000 mm, od výrobce SISGEO, s.r.l., s ...

RS 1 VRT Poříčany - Světlá nad Sázavou, Inženýrskogeologický a hydrogeologický průzkum

Inženýrskogeologický a hydrogeologický průzkum pro novostavbu vysokorychlostní tratě RS 1 v úseku Poříčany - Světlá nad Sázavou je historicky nejrozsáhlejší zakázkou střediska geotechniky. S celkovým počtem 632 sond, jejich metráží přes 6 tisíc metrů a domluvou s téměř tisícovkou dotčených subjektů a majitelů pozemků byly průzkumné práce na této zakázce opravdovou výzvou. Součástí průzkumných prací byl i pedologický průzkum na téměř 70 km nové trasy, nebo pasportizace více než 250 ...

Modernizace traťového úseku Nymburk - Lysá nad Labem, předběžný inženýrskogeologický průzkum

Jedná se o komplexní inženýrskogeologický a geotechnický průzkum pro modernizaci stávajícího traťového úseku mezi stanicemi Nymburk hl. n. a Lysá nad Labem. Mimo vrtné práce, specifické i vrtáním přímo v kolejišti, zde byl prováděn geotechnický průzkum vrstev pražcového podloží spojený se zjišťováním jejich případné kontaminace. Celkem bylo provedeno 85 vrtů o celkové metráži 590 metrů a 79 kopaných sond v kolejišti. Součástí zakázky je i rozsáhlý pedologický průzkum pro zkapacitnění trati a ...

I/27 Kaznějov - obchvat, doplňkový GTP

Doplňkový geotechnický průzkum řeší ověření základových poměrů pro vybrané části stavby. Specifikem tohoto průzkumu je ověření výskytu a polohy historických důlních děl v zájmovém území pomocí geofyzikálního průzkumu (gravimetrie, seismika) a vrtaných sond o hloubkách až 65 metrů. Zároveň zde probíhá odběr vzorků pro zjištění kontaminace prostředí a při stavbě těženého materiálu. Celková metráž sondážních prací přesahuje 2 500 metrů.

Ochrana životního prostředí

Středisko životního prostředí se podílí na většině projektů, které se na SUDOPU PRAHA zpracovávají. Mimo standardních částí projektových dokumentací v kategorii životní prostředí (momentálně jich máme kolem stovky), bez kterých by projekt nebyl projednatelný, je u některých zakázek potřeba zpracovat dokumentace podle přílohy č. 3 nebo 4 zákona č. 100/2001 Sb. o posuzování vlivů na životní prostředí, tedy oznámení, nebo dokumentaci EIA. 

Některé zakázky se zdají být nekonečné a opakovaně se k nám vrací i několik let. Pro tuto práci máme pracovníky se širokou škálou zaměření – kompletní posuzování vlivu stavby na životní prostředí, zpracováváme vegetační úpravy, dendrologické průzkumy, zoologické a botanické průzkumy, posouzení střetů staveb s prvky systému ekologické stability (ÚSES) a s chráněnými územími, hlukové studie pro dopravní stavby, včetně návrhu protihlukových a anitivibračních opatření, exhalační studie, havarijní plány, povodňové plány, posouzení oslunění a osvětlení objektů i pozemků, výpočet odvodů za odnětí pozemků ze zemědělského a lesního půdního fondu, odpadové hospodářství, technické a biologické rekultivace a zajišťujeme také koordinátora BOZP v přípravě.

Středisko životního prostředí (Praha)
Ing. Hana Staňková
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Výstavba trasy I.D metra v Praze - Náměstí Míru–Depo Písnice (včetně depa)

Životní prostředí a Dokumentace EIA dle přílohy č.4 zákona č.100/2001 Sb. S ohledem na morfologii terénu a v některých částech trasy i souvislou obytnou zástavbu, je tato trasa metra v převážném rozsahu navržena jako ražená. Traťové tunely jsou také většinou ražené, pouze v oblasti Písnice jsou hloubené. Z 10 navrhovaných stanic jsou 4 stanice ražené, 4 hloubené a 2 povrchové.

D52 Pohořelice - st. hranice ČR/Rakousko + SSUD Pohořelice

Oznámení EIA a dokumentace EIA dle příloh č.3 a 4 zákona č.100/2001 Sb. Posledních asi 28,5 km, včetně překonání Vodního díla Nové Mlýny, kde chybí dálnice, aby došlo k propojení Česka s Rakouskem je dlouho řešený problém. V posledních dvou letech jsme zpracovali pro ŘSD ČR, závod Brno Oznámení i dokumentaci EIA a blížíme se k vydání Stanoviska.

Novostavba trati Praha Smíchov – Beroun

Předmětem záměru je výstavba nového železničního spojení mezi žst. Praha-Smíchov a žst. Beroun v délce 30,705 km. Nová trať bude řešena jako konvenční, pro rychlost do 200 km/hod. Na zakázce jsme zpracovali kompletní část životního prostředí až po dokumentaci EIA dle přílohy č. 4 zákona č.100/2001 Sb. a očekáváme vydání Stanoviska.

RS1 VRT Praha Běchovice – Poříčany

Na jedné z prvních dokumentaci vysokorychlostních drah na území Česka jsme zpracovali kompletní životní prostředí potřebné k vydání územního rozhodnutí včetně oznámení EIA a dokumentace EIA dle příloh č.3 a 4 zákona č.100/2001 Sb. Tato mimořádná stavba představuje 148 km kolejí, 112 mostů, 6 tunelů, 603 tisíc metrů čtverečních komunikací a zpevněných ploch.

Podpora při spolufinancování

Naše firma nabízí komplexní podporu při spolufinancování projektů, zejména těch, které čerpají prostředky ze zdrojů Evropské unie. Mezi naše služby patří vypracování projektových žádostí o dotaci, příprava smluvní dokumentace a finanční řízení projektů. Postaráme se také o zpracovávání průběžných a monitorovacích zpráv, průběžných žádostí o platbu a závěrečného vyhodnocení. S námi máte jistotu, že vaše projekty budou finančně dobře řízeny a administrativně podpořeny po celou dobu jejich realizace.

Středisko koncepce dopravy (Praha)
Ing. Andrea Plišková
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Komplexní podpora při přípravě a řízení projektů EU a souvisejících služeb v oblasti dopravních staveb Středočeského kraje

Rámcová smlouva na zpracování žádostí o dotace, přípravu a vypracování potřebných pokladů a projektových žádostí pro spolufinancování jednotlivých investičních záměrů Středočeského kraje.

Vodohospodářské stavby

SUDOP PRAHA se specializuje na vodohospodářské stavby, poskytující komplexní řešení pro dopravní projekty. Zajišťuje odvodnění komunikací, usazovací a retenční nádrže a odvodnění železničních stanic a silničních křižovatek. Nabízí protipovodňová opatření, venkovní vodovody a kanalizace, včetně novostaveb a přeložek. Navrhuje a realizuje úpravny pitné vody a malé čistírny odpadních vod. Dále provádí úpravy a přeložky vodotečí a meliorací. Poskytuje hydrotechnické výpočty, včetně posouzení mostních otvorů, propustků a výpočtů vodotečí. Nabízí také posouzení znečištění povrchových vod a tvorbu povodňových plánů.

Středisko silnic a dálnic (Praha)
Ing. Vladimír Koníček
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Intenzifikace úpravny vody Temný důl

2011 - 2012, předmětem plnění veřejné zakázky je provést stavební práce včetně nezbytných dodávek a služeb spojené s rozšířením zdroje pitné vody a s intenzifikací úpravy vody Temný Důl v Královéhradeckém kraji, okres Trutnov.

Monitoring a kontrola stavby - vodařské SO

ČR, Skalka - Hulín, 2011 - 2012

Vodohospodářské řešení silničních staveb

V rámci silničních staveb realizujeme celkové vodohospodářské řešení, odvodnění dálnic, přeložky vodních toků i vodovodů a kanalizací včetně hydrotechnického posouzení. Referenční zakázky jsou např. úseky dálnice D3 (Hodějovice-Třebonín, Václavice-Voračice) nebo Jižní tangenta České Budějovice.

Vodohospodářské řešení železničních staveb

U drážních staveb připravujeme celkové vodohospodářského řešení, odvodnění trati, odvodnění nástupišť, výpravních budov a železničních stanic obecně, přeložky vodních toků, přeložky a nové přípojky vodovodů a kanalizací. Realizovali jsme je například u staveb VRT Polabí, VRT Poříčany – Světlá nad Sázavou nebo v rámci modernizace železničního uzlu Pardubice.

Inženýrská činnost

Geodetická skupina a skupina inženýringu se podílí na téměř všech významných dopravních projektech, které zpracovává SUDOP PRAHA a.s. Zajišťují:

  • komplexní výkon inženýrské činnosti k zajištění povolení záměru a jiných příslušných správních rozhodnutí
  • majetkoprávní vypořádání
  • zajištění znaleckých posudků
  • zajištění vkladů uzavřených smluv do katastru nemovitostí

Aktuální referenční projekty v oblasti inženýrské činnosti:

  • získání velice důležitého stavebního povolení Rekonstrukce ŽST Praha-Smíchov (Ing. Součková)
  • získání územního rozhodnutí na významné pražské stavbě Terminál Smíchovské nádraží (Mgr. Zátopek)
  • získání územního rozhodnutí na stavbu D11 1108 Jaroměř-Trutnov (Mgr. Zátopek)
  • úprava zabezpečovacího zařízení pro ETCS včetně DOZ v úseku Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem (mimo)
  • úpravy zabezpečovacího zařízení pro ETCS včetně DOZ v úseku Roudnice nad Labem - st. hr. SRN (Ing. Pietsch)

Jedná se v podstatě o vytvoření majetkově vypořádaného obvodu dráhy z hlediska splnění požadavků drážní dopravy, bezpečnosti, řešení nenadálých situací (revize, opravy) a celkového zlepšení využitelnosti a funkčnosti nemovitostí a železničních drah ve vlastnictví ČR.

Historicky nevyřešené majetkové záležitosti jsou velkou překážkou v přípravě staveb. Ve většině případů dokonce znemožňují přípravu staveb. Je nutné mít území v obvodu dráhy majetkově čisté – vypořádané (skutečný stav v souladu s údajem v katastru nemovitostí) před zahájením přípravy samotné dopravní liniové stavby. Bezpochyby by se tím urychlila příprava a realizace staveb dopravní infrastruktury v ČR.

Středisko inženýringu a geodézie (Praha)
Ing. Roman Čítek
Vedoucí střediska
Projektové středisko Plzeň
Ing. Robert Zápotocký
Vedoucí střediska

Referenční projekty

GDiS - definování záborů nad katastrální mapou

Majetkoprávní projednání je bezesporu největší problém v oblasti přípravy dopravních staveb. Jedná se o časově a finančně velice náročný proces, který má neustálou vazbu na technické řešení projektu, termíny plnění nejen přípravy stavby, ale i samotné realizace stavby.

Stavební právo

Mluvíme-li o dopravních stavbách, máme často na mysli liniové stavby procházející katastrálními územími v délce několika kilometrů. Stavba zasahuje značný počet nemovitostí a tím pádem i počet dotčených vlastníků je obrovský. Řešení majetkoprávních vztahů spočívající v zajištění dokladů prokazující vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu (zajištění smluvního vztahu v podobě smlouvy budoucí kupní, kupní, nájemní, smlouvy o výpůjčce, smlouvy o věcném břemenu) je zdlouhavý ...

Moderní příprava projektů

Inženýrská činnost v dnešním moderním pojetí vyžaduje nejen perfektní znalost projektu, legislativy, orientace v katastru nemovitostí, ale i schopnost komunikace s ostatními účastníky procesu projektování, s investorem a v neposlední řadě se všemi účastníky řízení.

Geodézie

Jedním z hlavních úkolů střediska Inženýringu a geodézie je zajištění kompletních geodetických služeb, zeměměřických výkonů při příprava projektování staveb dopravní infrastruktury, stejně jako obsáhlé téma digitalizace technických map pro Správu železnic, s.o.

V oblasti geodézie nabízí SUDOP PRAHA zajištění zeměměřických výkonů při přípravě a projektování staveb dopravní infrastruktury, a to zejména: 

  • zajištění geodetických a mapových podkladů,
  • příprava digitálního modelu terénu,
  • zpracování geodetické dokumentace,
  • příprava podkladů pro majetkoprávní vypořádání
  • práce v katastru nemovitostí
  • činnost autorizovaného zeměměřického inženýra

Aktuální referenční projekty v oblasti geodézie

  • RS 1 VRT Poříčany - Světlá nad Sázavou, DÚR
  • RS 1 VRT Světlá nad Sázavou - Velká Bíteš
  • RS 1 VRT Praha Vršovice - Praha-Běchovice
  • RS 1 VRT Praha-Běchovice – Poříčany, DÚR
  • Modernizace trati Veleslavín - Ruzyně - BIM
  • Jižní tangenta České Budějovice, II. etapa, DUSP
  • I/16 Mělnické Vtelno
  • Novostavba Praha Smíchov-Beroun
  • Severní obchvat Trhových Svinů
  • Modernizace trati Nemanice-Ševětín
  • Optimalizace a elektrizace trati Č. Velenice (mimo)- Veselí/L. (mimo)
  • Modernizace trati Plzeň – Domažlice-st. hranice SRN, 3. stavba, úsek Stod(mimo)-Domažlice (včetně)

Přesto, že firma SUDOP PRAHA a.s. není geodetickou firmou, nemusí se sudopští geodeti za své přístrojové vybavení v žádném případě stydět. Měřické výkony v terénu se opírají o přístroje renomovaných švýcarských značek splňující i ty nejnáročnější požadavky na přesnost a spolehlivost. Jedná se zejména o automatizované totální stanice umožňující bezhranolové měření, aparatury GPS a GNSS a digitální nivelační přístroj.

Středisko inženýringu a geodézie (Praha)
Ing. Roman Čítek
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Leica Infinity

Import a správa dat z přístrojů, správa a exporty naskenovaných mračen bodů a modul pro výpočty povrchů a kubatur z mračen bodů.

Digitální technická mapa železnic (Ing. Smáha, Ing. Dvořáková)

O co se jedná – zjednodušeně řečeno – úkolem jednotlivých oblastních ředitelství Správy železnic je vyndat všechny dokumenty – výkresy zobrazující technickou infrastrukturu a další historické materiály o sítích ze skříní (ve formě analogové a digitální) a naším cílem bylo toto převést do digitální formy v přesně definované struktuře a obsahu.

RS 1 VRT Poříčany - Světlá nad Sázavou - Digitální model terénu (DMT)

DMT slouží jako podklad pro 3D projektování. Model je specifický svojí délkou - stavba měří cca 70 km. DMT je vytvořen v programu OpenRoads Designer, a to složením dílčích modelů ze zaměření stávajícícho stavu a z bodů DMR ČR 5. generace. Přidanou hodnotu tvoří modely prostorových konstrukcí (mosty, propustky, zdi, nástupiště) a tzv. Feature Definition přiřazené k vybraným prvkům stávajícího stavu (osa koleje, budovy, ploty, hranice dráhy), pro zajištění správného zobrazení v řezech.

Aktuality - Osvědčení pro výkon zeměměřických činností pro ŘSD

Dne 15.11.2024 získalo celkem šest našich geodetů osvědčení pro výkon zeměměřických činností pro ŘSD s.p. Osvědčení se udělovalo jednak pro výkon zeměřických činností (úroveň Z-01), tak pro kontrolu a ověřování výsledků zeměměřických činností na stavbách ŘSD (kategorie Z-02). Nyní má naše středisko geodety způsobilé pro výkon, kontrolu a ověřování výsledků ZČ na stavbách, kde je investorem jak Správa Železnic, s.o., tak i ŘDS s.p.

Sdělovací technika

Naše firma se specializuje na sdělovací techniku a nabízí široké spektrum služeb v této oblasti. Poskytujeme návrh a implementaci sdělovacích a digitálních přenosových systémů, včetně sdělovací dálkové kabelizace a dálkových optických kabelů. Zajišťujeme místní kabelové sítě a rozvody po budovách, které splňují náročné technické standardy. Také se zaměřujeme na digitální telefonní ústředny všech velikostí, což umožňuje efektivní komunikaci. Naše služby zahrnují i systémy a sítě pro přenos dat, radiové sítě jako TRS a GSM-R a také elektrickou požární a zabezpečovací signalizaci. Kromě toho nabízíme dálkové řízení energetických systémů, které přispívá k efektivnějšímu a bezpečnějšímu provozu. S našimi odbornými zkušenostmi a moderními technologiemi zajišťujeme spolehlivá a inovativní řešení pro každého klienta.
Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky (Praha)
Ing. Martin Raibr
Vedoucí střediska

Referenční projekty

GSM-R Děčín - Všetaty - Kolín

Projekt řešil výstavbu digitálního radiového systému GSM-R na objízdné trase 1. tranzitního železničního koridoru tj. v traťovém úseku Kolín - Nymburk - Všetaty - Děčín východ a v přilehlém úseku Poříčany - Nymburk.

Rekonstrukce rádiových sítí 150 MHz v obvodu RCP Hradec Králové

V dotčených železničních stanicích a dopravách v OŘ Hradec Králové proběhla výměna nebo doplnění základnových radiostanic v pásmu 150 MHz na základě požadavku na splnění kanálové rozteče 12,5 kHz předmětného rádiového pásma. Vybrané základnové radiostanice byly vybaveny převodníkem do IP prostředí, které umožňují připojení k zařízení RV3 používaném na dráze. Ve vybraných lokalitách s novými radiostanicemi v IP prostředí byly dodány i dotykové panely k signalistům nebo k výpravčím pro ...

GSM-R Kolín - Havlíčkův Brod - Křižanov -Brno

Projekt řešil výstavbu digitálního radiového systému GSM-R na objízdné trase 1. tranzitního železničního koridoru v traťovém úseku Kolín - Havlíčkův Brod - Křižanov - Brno. Součástí projektu bylo i vypracování projektového řešení stavby. Pokrytí území signálem GSM-R má liniovou strukturu, která je obecně směrována podél železničních tratí. Šíření signálu GSM-R je zajištěno základnovou stanicí označovanou jako BTS (Base Transciever Station).

Tunely a podzemní stavby

Středisko tunelů se, jak již název napovídá, věnuje především tunelům, a to především tunelům železničním a silničním. Občas se lidé ptají: „Jaký zajímavý tunel se teď plánuje?“ A odpověď obvykle zní: „Žádný“. Tunely se jen tak neplánují, samy o sobě totiž k ničemu nejsou. Plánují se cesty, trasy, spojení dvou míst, které dříve přímo spojeny nebyly. Tunel je pouze pomůcka řešící překážku, která stojí v cestě. Tou překážkou může být třeba kopec nebo zastavěné území. Profesní prestiž tuneláře se sice odvíjí od velikosti této překážky, skutečnou hodnotu tunelu ale určuje společenský význam trasy, na které leží. Středisko tunelů tedy zejména poskytuje podporu větším střediskům, které stavby trasují. Ta se snaží trasu optimalizovat tak, aby služby střediska 203 nepotřebovala, ale občas se bez něj zkrátka neobejdou. Mezi nejzajímavější projekty z poslední doby, na kterých se podílelo středisko tunelů, určitě patří železniční tunel na trase Praha – Beroun, dálniční tunel Dětřichov, Libeňská spojka a Holubický tunel na trase Brno – Přerov.

Středisko tunelů (Praha)
Ing. Tomáš Zítko, CEng MICE, EUR ING
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Ejpovický tunel

Ejpovický tunel je aktuálně nejdelším železničním tunelem v ČR a skládá se ze dvou jednokolejných tunelových trub (každé délky 4 150 m a světlého profilu 8,7 m).Tunelové trouby byly raženy strojně (s využitím razícího štítu TBM) a jejich ostění je složeno z prefabrikovaných segmentů.

Tunel na trase Praha – Beroun

Tento tunel povede většinu délky nově navržené trati mezi ŽST Praha-Smíchov a ŽST Beroun, s podzemní odbočkou trati ve směru Praha-Krč. Jedná se o nejdelší připravovaný železniční tunel v ČR. Tvoří ho dva 25 km jednokolejné traťové tunely ražené částečně tunelovacími stroji TBM a částečně konvenčně metodou NRTM.

Tunel Dětřichov na dálnici D35 v úseku Opatovec – Staré Město

Jedná se o ražený dálniční tunel složený ze dvou samostatných tunelových trub (šířkové kategorie T-8,0) se směrově oddělenou dopravou. Se svou délkou 3,97 km (z toho připadá 3,74 km na ražené úseky) bude po dokončení nejdelším dálničním tunelem v ČR. Součástí tunelu je i 11 ks průchozích a 4 průjezdné tunelové propojky, v místě vstupů do průjezdných tunelových propojek jsou navrženy nouzové zálivy (plocha výrubu v místě zálivů dosahuje hodnot až 135 m2).

Libeňská spojka

Libeňská spojka patří do souboru staveb dokončení východní části městského okruhu v Praze (žargonem nazývaného Blanka II). Unikátem této stavby je vzájemná prostorová konfigurace jednotlivých tunelových trub, které leží na začátku i konci 1,4 km dlouhého úseku vedle sebe, ale směrem ke střední části mění svoji polohu a jedna tunelová trouba postupně přechází na strop druhé tunelové trouby. Po délce libeňské spojky jsou navržena tři technologická centra.

Železniční zabezpečovací technika

Naše společnost se zaměřuje na poskytování komplexních služeb v oblasti železniční zabezpečovací techniky. Specializujeme se tedy staniční, spádovištní, traťová a přejezdová zabezpečovací zařízení včetně návrhu nadstavbových systémů jako je dálkového řízení nebo systém jednotného vlakového zabezpečovače ETCS. Nabízíme vyhotovení různých typů dokumentace od stupně studie, přes dokumentace pro umístění stavby až po dokumentace pro výběr zhotovitele. Kromě projektových dokumentací se podílíme se i na utváření  legislativy a technických požadavků systémů zabezpečovacího zařízení nejen na české železnici.

Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky (Praha)
Ing. Martin Raibr
Vedoucí střediska
Projektové středisko Hradec Králové
Ing. Pavel Horáček
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Optimalizace traťového úseku Ústí n.O.-Česká Třebová

Novostavba dvoukolejné železniční estakády se nachází na přeložce trati budované v rámci optimalizace traťového úseku Ústí nad Orlicí - Česká Třebová. Celková délka přeložky je přibližně 1200 m, výška nad terénem až 13 m. Důvodem pro výstavbu přeložky byly směrové poměry stávající trati, nevyhovující pro požadovanou jízdní rychlost. Určujícím faktorem řešení byly velmi nepříznivé geotechnické poměry v místě.

Rekonstrukce železniční stanice Stará Paka pro DOZ

V říjnu 2011 byla investorem SŽDC, s. o. zahájena stavba „Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ“, kterou stavebně zajišťovalo „Sdružení STARÁ PAKA“ s členy AŽD Praha s.r.o. a Elektrizace železnic Praha a.s. a hlavními subdodavateli Chládek a Tintěra a.s.

CDP Přerov

Základním posláním CDP Přerov je v určeném obvodu zabezpečovat přímý výkon činností spojených se zajištěním provozování dráhy, organizací a řízením drážní dopravy dle § 2, odst. 3 a 4, zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů.

Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice

V nejbližší době bude zahájena další část rekonstrukce a částečné modernizace mezi Týništěm n. O., Častolovice a Solnicí. Aktuálně dojde ke kompletní rekonstrukci úseku mezi Týništěm a Častolovicemi. Po rekonstrukci bude trať umožňovat zvýšení rychlosti až na 120 km/h. Zastávky Lípa nad Orlicí, Čestice a Častolovice získají nové nástupiště umožňující bezbariérový přístup. Hlavní změnou pak bude výstavba nové výhybny Rašovice, která umožní zvýšit kapacitu úseku a křižování vlaků v jinak téměř ...

Architektura a pozemní stavby

Zaměřením střediska je navrhování komplexních technických a architektonických projektů ve všech projekčních stupních od studií, přes projekty pro územní řízení, stavební povolení, realizační dokumentace, až po spolupráci při výběru dodavatele a autorské dozory staveb. Zabývá se architekturou pozemních a dopravních staveb, návrhy nových budov, architektonickým dohledem nad rekonstrukcemi železničních staveb, včetně architektury nových mostů, protihlukových stěn atd. Navrhuje pozemní a inženýrské objekty dopravních staveb, jako jsou rekonstrukce výpravních budov na tranzitních železničních koridorech, novostavby a rekonstrukce technologických objektů, transformovny, měnírny, spínací stanice, ale také kabelovody, kolektory, protihlukové stěny, zastřešení nástupišť a další. Zajišťuje energetické posuzování budov a modelace pohybu cestujících. Vznikají zde počítačové vizualizace, případně zákresy do fotografií. Projekční tým složený převážně z autorizovaných projektantů pokrývá profese pozemní stavby, architektura, inženýrské stavby, požární bezpečnost staveb, technologie.
Středisko architektury a pozemních staveb (Praha)
Ing. Ondřej Kafka
Vedoucí střediska
Projektové středisko Plzeň
Ing. Robert Zápotocký
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Studie zastřešení žst. Praha Masarykovo nádraží

Projekt nového řešení kolejiště a jeho zastřešení pochází z dílen společností SUDOP PRAHA a Jakub Cigler Architekti. Přestavba spočívá v komplexní modernizaci stanice. Zahrnuje mimo jiné rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět, vybudování nového vestibulu ve formě zastřešení propojujícího prostor ulic Na Florenci, Hybernská a Opletalova s přístupy na jednotlivá nástupiště.

ČVUT - Půdní vestavba Trojanova 13

Na této fakultě je výuka studentů úzce propojena s vědeckou i výzkumnou prací. I přes modernizaci stávajících pracoven v předchozích letech se však již v objektu nevyskytovaly žádné vhodné prostory. Vybudováním vestavby podkroví byl tento problém vyřešen. Součástí návrhu byly i úpravy v plynové kotelně a rekonstrukce vybraných střech včetně výstavby dvou osobních výtahů ve vnitřních dvorech.

CDP Praha

Výstavba budovy centrálního dispečerského pracoviště umožní dálkové řízení provozu na významných železničních tratích ČR. Koncepce je založena na soustředění velkého počtu dálkově řízených stanic do jediného místa, což přináší finanční úspory, úspory počtu pracovníků, nasazení nadstavbových funkcí jako je automatické stavění jízdních cest, hospodaření s vozy, lokomotivami, trasami, ERTMS, propojení s jinými systémy a v neposlední řadě zvýšení bezpečnosti železničního provozu.

Modernizace ŽST Česká Lípa - BIM

V rámci zakázky byl pro objednatele vytvořen informační model stavby (BIM) dle projektové dokumentace stavby Modernizace ŽST Česká Lípa. Model se skládal ze dvou pro BIM charakteristických vrstev: 3D modelu stavebních objektů a přidaných negrafických informací. Informační model stavby zahrnoval profese železničního spodku a svršku, nástupišť, mostů, pozemních objektů a inženýrských sítí.

Trakční vedení

Naše firma se specializuje na projektování trakčního vedení pro stejnosměrné a střídavé soustavy, včetně pevných trolejí. Nabízíme komplexní služby pro rychlodráhy, městskou hromadnou dopravu a důlní dráhy. Dále se zaměřujeme na závěsné optické kabely, které instalujeme na nosných konstrukcích trakčního vedení. Naše odborné znalosti zahrnují také energetické výpočty a ochranu kovových konstrukcí. Jsme schopni navrhovat napájecí systémy pro zabezpečovací zařízení, která vycházejí z trakčního vedení, a provádíme výpočty vlivu trakčního vedení na souběžná vedení. S našimi zkušenostmi zajistíme efektivní a bezpečné řešení pro každý projekt.

Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky (Praha)
Ing. Martin Raibr
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Elektrizace trati Kaišiadorys−Radviliškis–Šiauliai v Litvě

Předmětem díla byla elektrizace trati Kaišiadorys−Radviliškis–Šiauliai. Je to jeden z hlavních železničních tahů v Litvě. Ve stanici Kaišiadorys tato trasa odbočuje z páteřní trati Kaunas–Vilnius mezi dvěma největšími městy a za stanicí Šiauliai dále pokračuje až do nejvýznamnějšího litevského přístavu Klaipeda, třetího největšího města. Železniční uzel Radviliškis patří mezi největší nádraží v zemi. Trať je z větší části dvoukolejná, ovšem s některými jednokolejnými úseky.

Lotyšsko - návrh elektrizace tratí systémem 2 x 25 kV

Projekt zahrnoval elektrizaci 1500 km trakčního vedení (rozvinutá délka), výstavbu 10 trakčních napájecích stanic včetně připojení na nadřazenou soustavu 110 kV a demontáž 500 km stávajícího trakčního vedení 3,3 kV ss.

Fotovoltaické elektrárny Ralsko a Mimoň

Fotovoltaická elektrárna v bývalém vojenském újezdu Ralsko se nachází v zalesněném terénu a tak nemohlo být navrženo umístění v jedné souvislé lokalitě. Celkově se tedy elektrárna skládá z pěti samostatných částí: Mimoň Ra3, Ralsko Jih Ra2, Ralsko – Jabloneček Ra1a, Ralsko – Jabloneček Ra1b, a Ralsko – Jabloneček Ra1c.

Elektrizace trati Kadaň - Karlovy Vary

2001-2003

Mosty a inženýrské stavby

Zaměřením střediska 209 je projektování mostů, lávek a dalších inženýrských konstrukcí ve všech projekčních stupních od studií až po dokumentaci skutečného provedení stavby bez ohledu na jejich konstrukční a materiálové řešení a využití. Od propustku na polní cestě až po stěžejní stavby dopravní infrastruktury. Dále je možné poskytnout expertní a konzultační činnosti a prohlídky mostních konstrukcí včetně přepočtů jejich zatížitelnosti. Středisko se také podílí na výzkumných projektech akademických institucí (ČVUT, AV ČR a jiné) a je také členem technických rad nebo komisí, které vydávají či aktualizují předpisy a normy týkající se mostů. Navíc vítá do svého týmu jak zkušené projektanty, tak nadšené nováčky konstruktéry a inženýry, kterým bude poskytnut prostor pro další rozvoj ve zkušeném týmu.

Středisko mostů (Praha)
Ing. Dana Wangler
Vedoucí střediska
Projektové středisko Plzeň
Ing. Robert Zápotocký
Vedoucí střediska
Projektové středisko Hradec Králové
Ing. Pavel Horáček
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Čtyřkolejná železniční estakáda přes Masarykovo nádraží

Bezesporu nejzajímavější a nejsložitější mostní stavbou, architektonickou dominantou a tváří celé stavby Nového spojení v Praze, je železniční estakáda Masarykovo nádraží. Tento most převádí čtyřkolejnou železniční trať z Prahy hlavního nádraží do Libně a Vysočan, přes ulici Husitskou, ulici Trocnovskou a prostor zrušeného lokomotivního depa Masarykova nádraží.

Nuselský most – sanace, Praha 2

Cílem sanace mostu je obnovení dobrého technického stavu všech částí spodní stavby, nosné konstrukce a příslušenství mostu a prodloužení trvanlivosti mostu.

Rekonstrukce Jezernických viaduktů

V rámci modernizace úseku tratě Přerov - Hranice na II. koridoru byly rekonstruovány dva velké viadukty u obce Jezernice, jejichž historie vznikala před více jak 160-ti lety. Jsou skutečně dva, nalepené těsně k sobě, i když se na první pohled zdá, že most je jeden. Starší cihelný viadukt pro jednokolejku tzv. Severní dráhy Ferdinandovy z Vídně do Krakova, byl dokončen v roce 1842. Do provozu byl uveden až v roce 1847, při zprovoznění tratě z Lipníku do Bohumína.

II/231 v Plzni, Plaská - Na Roudné – Chrástecká, 1. etapa, SO 204 - Most na silnici II/231 přes Berounku

Trasa nové přeložky komunikace kříží údolní nivu řeky Berounky v sousedství historického silničního Masarykova mostu a železničního ocelového nýtovaného příhradového mostu. Most přemosťuje vodní tok Berounku v prvním mostním otvoru. V druhém mostním otvoru pak koryto průlehu a stávající kanalizační objekty. V rámci stavby byl Masarykův most sanován a upraven na lávku pro pěší a cyklisty (SO 205 této stavby).

Koncepce dopravy

Středisko koncepce dopravy (205) zpracovává zásadní koncepční materiály, které tvoří základ budoucího rozvoje dopravní infrastruktury. Středisko bylo založeno 1. 1. 1998 a tvořilo ho 5 pracovníků. V současné době zde působí 18 pracovníků v hlavním pracovním poměru a mimo to zde řada studentů technických a ekonomických profesí získává odborné zkušenosti formou brigád nebo praxí. 

Na středisku se zpracovávají dopravní studie všeho druhu – strategické, koncepční, metodické, technicko-technologické i ekonomické. Profesní zastoupení je zde díky tomu různorodé. Působí tady technici kolejových a silničních staveb, dopravní technologové, analytici přepravních vztahů a ekonomové, kteří vyhodnocují ekonomickou efektivnost jednotlivých záměrů. Významnou část práce představují studie proveditelnosti. Dalšími okruhy činností, kterými se středisko zabývá, jsou zpracování záměrů projektů, žádostí o spolufinancování z fondů Evropské unie, dopravní modely, kapacitní posouzení křižovatek, strategické dokumenty, metodické materiály, koncepční a poradenská činnost.

Středisko koncepce dopravy (Praha)
Ing. Andrea Plišková
Vedoucí střediska

Referenční projekty

Rezortní metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů dopravních staveb

Metodika slouží jako manuál pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů, zejména metodou cost-benefit analysis (CBA). Zaměřuje se na stavby dopravní infrastruktury (silniční, vodní, železniční) s ohledem na jejich specifika, jako je vysoká investiční náročnost či celospolečenské efekty. Cílem je zavedení evropských standardů hodnocení podle evropské legislativy a Průvodce analýzou nákladů a přínosů. Metodika poskytuje podporu pro hodnocení investic v ČR.

Silnice I. třídy Havířov – Karviná, technicko-ekonomická studie

Studie se zaměřuje na návrh nové silnice I. třídy propojující přeložku silnice I/11 Havířov – Třanovice s Karvinskem a připravovanou stavbou I/67 Bohumín – Karviná. Vyhledávací část studie zahrnuje několik variant tras, posuzovaných podle územní průchodnosti, dopadu na přepravní vztahy a investiční náročnosti. Pro vybranou variantu je zpracováno podrobné technické řešení, zahrnující hlukovou studii, posouzení kapacity křižovatek a hodnocení ekonomické efektivnosti modelem HDM-4.

Zajištění provozu vlaků o délce 740 m, studie proveditelnosti

Studie se zaměřila na možnosti modernizace železničních tratí v ČR v síti TEN-T pro pravidelný provoz vlaků o délce 740 m dle evropské legislativy. Vytvořena byla „Metodika výběru stanic pro zastavení vlaků o délce 740 m“, která navrhuje minimální potřebný rozsah dopravních kolejí. Pro posouzení přínosů projektu byl použit multimodální dopravní model, který analyzoval převedení dopravy ze silničního na železniční mód. Závěrem byla stanovena prioritizace a etapizace jednotlivých staveb.

Studie proveditelnosti vysokorychlostních tratí

Studie proveditelnosti VRT Praha - Brno – Břeclav, VRT (Brno –) Přerov – Ostrava a VRT Praha – Hradec Králové – Wroclaw jsou postupně zpracovány od roku 2017. Hlavním cílem bylo nalézt dopravně, technicky, ekonomicky a ekologicky proveditelná, územně průchodná a celospolečensky přínosná řešení pro moderní a rychlé železniční spojení. Základem projektů je vždy vysokorychlostní trať pro osobní dopravu s maximální rychlostí až 350 km/h doplněná o propojení do okolní konvenční železniční sítě.

Silnice a dálnice

Odborníky na problematiku silnic a dálnic máme nejen v pražské centrále, ale také v krajských pobočkách v Plzni a Hradci Králové.

Tato střediska se specializují na komplexní řešení v oblasti silnic a dálnic. Díky našemu týmu jsme schopni navrhovat a realizovat projekty, které zvyšují bezpečnost a efektivitu dopravy. Spolupracujeme s předními partnery a využíváme nejmodernější technologie, abychom zajistili dlouhodobou kvalitu a spolehlivost našich staveb.

Středisko silnic a dálnic (Praha)
Ing. Vladimír Koníček
Vedoucí střediska
Projektové středisko Plzeň
Ing. Robert Zápotocký
Vedoucí střediska
Projektové středisko Hradec Králové
Ing. Pavel Horáček
Vedoucí střediska

Referenční projekty

D3 0310/II Hodějovice - Třebonín

Stavba zahrnuje především úsek čtyřpruhové, směrově rozdělené dálnice D3 délky přibližně 12,5 km, tři dálniční mimoúrovňové křižovatky, 21 dálničních a silničních mostů, několik přeložek silnic I., II. a III. třídy a přeložku železniční trati (České Velenice – Plzeň) se třemi železničními mosty. Dálnice je v celém úseku navržena v šířkové kategorii D 27,5/120.

D1 Modernizace, úsek 02 - EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice, DSP, PDPS

Řešený úsek je součástí celkové modernizace dálnice D1 v úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Jejím cílem je zlepšení stavebně technického stavu dálnice, jeho uvedení do souladu s platnými technickými normami a předpisy, zvýšení bezpečnosti a kapacity dálnice D1.

D6 Nové Strašecí – Řevničov, PDPS

Současná silnice I/6 je důležitou komunikací, která je součástí České, ale i evropské silniční sítě. Spojuje Prahu, Karlovy Vary a Cheb, naši republiku opouští na hraničním přechodu Pomezí nad Ohří – Schirnding (ČR – SRN). Umožňuje i propojení mezi Prahou a Jáchymovem, Mariánskými Lázněmi nebo Františkovými Lázněmi.

D1 Modernizace, úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec, DSP

Řešený úsek je součástí celkové modernizace dálnice D1 v úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Jejím cílem je zlepšení stavebně technického stavu dálnice, jeho uvedení do souladu s platnými technickými normami a předpisy, zvýšení bezpečnosti a kapacity dálnice D1.