První plány dálnice pocházejí z roku 1938. Stavba byla zahájena v roce 1978 úsekem Praha – Jirny dlouhým 8,3 km, který byl do provozu uveden v roce 1984. V prosinci v roce 2006 byla otevřena dálnice D11 až po exit 84 před Hradcem Králové. Po dokončení stavby až na hranice s Polskem bude celková délka dálnice 154 km.
Nový úsek s označením D11 1108 měří téměř 20 kilometrů a je navržen v kategorii D 26,0/130. Začíná za mimoúrovňovou křižovatkou Jaroměř-sever a končí u Trutnova před MÚK Střítež, kde se napojí na další připravovanou část směrem ke státní hranici.
MOSTY
Nejvýraznějším prvkem stavby je přes 700 metrů dlouhý most, který překlene ve výšce okolo 50 m údolí řeky Labe. Údolím prochází železniční trať, silnice III/29921 k areálu hospitlu Kuks, silnice I/37, Labská cyklostezka i samotné koryto řeky. Součástí stavby budou i další mostní objekty, například téměř 240 metrů dlouhý most přes Kocbeřský potok a několik kratších mostů.
KŘIŽOVATKY A OBCHVATY
Na trase budou celkem dvě mimoúrovňové křižovatky:
- Choustníkovo Hradiště, která napojí Dvůr Králové ve směru od Hradce Králové a Prahy
- Kocbeře, která napojí Dvůr Králové ve směru od Trutnova a Polska.
TUNEL KAMENNÝ VRCH
Technicky nejnáročnější částí je tunel Kamenný vrch, který překoná ekologicky cenné území v nadregionálního biokoridoru Les Království. Tunel bude mít dva tubusy – levý o délce 780 metrů, pravý o délce 756 metrů.
ODPOČÍVKY A DOPROVODNÁ OPATŘENÍ
V rámci stavby vznikne také malá oboustranná odpočívka Brusnice, protihlukové stěny, ekodukt pro migraci zvěře, retenční nádrže a vegetační úpravy. Projekt počítá s přeložkami inženýrských sítí, ale nevyžádá si žádné demolice budov.
VIZUALIZACE ZDE