Země: Česká republika
Místo: Pardubický kraj
Datum: 2002 - 2004
Projektový stupeň: Projekt
Projekt stavby: SUDOP PRAHA a.s., středisko 209
odpovědný projektant: Ing. Vladimír Veselý
statika nosné konstrukce: Ing. Filip Šorm,
další spolupráce: Ing. Petr Hurych, FG Consult, s.r.o., Křístek, Trčka a spol., s.r.o.
Realizace: hlavní zhotovitel: FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. dodávka OK: FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. 10/2004
Investor: SŽDC, s.o., Stavební správa Olomouc
Novostavba dvoukolejného mostu je součástí modernizace úseku železniční trati Krasíkov - Česká Třebová.
Novostavba dvoukolejného mostu je součástí modernizace úseku železniční trati Krasíkov - Česká Třebová. Nově vybudovaný úsek je veden až o 50 m vpravo od trati původní, což vyvolalo požadavek na výstavbu nového tunelu a navazujícího mostu. Původní kamenný klenbový most byl zbourán.
Most přechází přes řeku Moravskou Sázavu, která se v místě rozdvojuje na vlastní tok a náhon pro elektrárnu, a dále přes cestu pro pěší a místní komunikaci. Je situován v intravilánu obce Krasíkov, ve staničním obvodu žst. Krasíkov. Kolej na mostě je v přechodnici a ve složených kruhových obloucích. Traťová rychlost je 160 km/h pro soupravy s naklápěcí skříní.
Nosná konstrukce byla navržena jako spojitá spřažená ocelobetonová konstrukce o pěti polích, v uspořádání se dvěma hlavními nosníky pod každou kolejí. Hlavní nosníky jsou svařované profily tvaru I proměnné výšky. Rozpětí polí je u konstrukce v 1. koleji 21,00 + 30,00 m + 30,00 m + 30,00 m + 19,90 m. U konstrukce ve 2. koleji jsou rozpětí nepatrně odlišná. Konstrukce má spřažené ocelobetonové příčníky. Ložiska jsou elastomerová.
Založení spodní stavby, opěr i pilířů je hlubinné na velkoprůměrových pilotách. Na obou stranách mostu je na římsách připevněna odrazivá protihluková stěna z ocelových sloupků a průhledné skleněné výplně.