Země: Česká republika
Místo: Česká Lípa
Datum: 2005 - 2006
Projektový stupeň: PD, Projekt
Investor: SŽDC, s.o., Stavební správa Praha
Přípravná dokumentace: SUDOP PRAHA a.s., 2005
Projekt stavby: SUDOP PRAHA a.s., středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky, HIP Ing. Martin Raibr, 2006
Trať Bakov nad Jizerou - Česká Lípa je významnou spojnicí Středočeského a Libereckého kraje, po které denně projede až 60 vlakových souprav.
Trať Bakov nad Jizerou - Česká Lípa je významnou spojnicí Středočeského a Libereckého kraje, po které denně projede až 60 vlakových souprav. V rámci racionalizace byla trať vybavena nejmodernějším zabezpečovacím zařízením s dálkovým ovládáním české výroby, které umožňuje řídit provoz tohoto úseku v délce 45 km z jednoho dispečerského stanoviště.
Stavba přinesla následující inovace:
Kapacitní údaje stavby:
Počet dopraven s novým SSZ - 6 ks
Počet mezistaničních úseků s novým TZZ - 6 ks
Počet mezistaničních úseků s upraveným TZZ - 2 ks
Počet dopraven upravených pro úvazku TZZ a DOZ - 2 ks
Počet výhybek opatřených ohřevem výhybek - 24 ks
Nová přejezdová zabezpečovací zařízení PZS - 15 ks
Upravovaná přejezdová zabezpečovací zařízení PZS - 3 ks
Nová přejezdová zabezpečovací zařízení PZM - 11 ks
PZM doplněná pěším přechodem s usměrněním chodců - 3 ks
Počet výhybkových jednotek zapojených do DOZ - 50 ks
Rozsah nakládky/vykládky v traťovém úseku: - 5 500 vozů/868/rok
Zkratky:
SZZ - staniční zabezpečovací zařízení
TZZ - traťové zabezpečovací zařízení
DOZ - dálkově ovládané zařízení
PZS - světelná přejezdová zabezpečovací zařízení
PZM - mechanická přejezdová zabezpečovací zařízení