Země: Česká republika
Místo: Středočeský kraj
Datum: 2012 - 2012
Projektový stupeň: RDS, DZS, DSP, DÚR
Klient:
DUR-DZS: ŘSD ČR – závod Praha, Na Pankráci 546/56, 145 05 Praha 4
RDS: Metrostav a.s. - divize 4; U Elektry 830/2b, 190 00 Praha
Investiční náklady: 280 mil. Kč
Obchvat Kolína je veden jižně od centra Kolína. Komunikace je navržena v kategorii S 11,5/80.
Obchvat Kolína je veden jižně od centra Kolína. Komunikace je navržena v kategorii S 11,5/80. Celková délka hlavní trasy je cca 8 km. Součástí stavby je 12 mostů, z toho je 6 mostů na hlavní trase, 5 nadjezdů a 1 železniční most.
Největším objektem na přeložce silnice I/38 je v km 2,300 „Most přes Štítarské údolí a Pekelský potok“. Přemosťovanou překážku tvoří ve většině polí ploché údolí vesnice Štítary. V šestém mostním poli je situována silnice III/12540 Radoveslice – Kolín, která přímo pod objektem překračuje Pekelský potok samostatným mostem.
Most svým umístěním opticky dělí obec na dvě části, a proto při přípravě projektu byly upřednostněny zejména dva aspekty a to maximální možné snížení hlukové zátěže na okolní zástavbu a vhodné estetické působení objektu v kontrastu s okolní zástavbou.
Charakteristika mostu: Nosnou konstrukci mostu tvoří spojitá konstrukce z dodatečně předpjatého betonu, na okrajích opatřená římsami s nouzovými chodníky a PHS výšky 5 m. Spodní stavba se skládá z masivních železobetonových opěr a jednosloupových pilířů. Uložení na každé podpěře je na dvojici hrncových ložisek. Založení je navrženo jako hlubinné na vrtaných pilotách.
Délka přemostění: 396,30 m
Délka mostu: 412,80 m
Délka NK: 399,70 m
Rozpětí: 33,0+44,0+6x48,00+33,0 m
Šikmost mostu: kolmý
Volná šířka mostu: 11,50 m
Šířka chodníku: 2x0,75 m
Šířka mostu: 15,00 m
Výška mostu: maximálně 15,00 m
Stavební výška: 2,085-3,035 m
Plocha NK: 5595,80 m2
Zatížení mostu: Zatěžovací tř. A dle ČSN 736203/1986 bez zvl. souprav podle čl. 91