Země: Česká republika
Místo: Plzeňský kraj
Datum: 2008 - 2008
Projektový stupeň: Projekt
Objednatel: SŽDC s.o., Stavební správa Plzeň, Purkyňova 22, Plzeň
Projektant: Ing. Antonín Ságl, Ing. Jan Laifr, SUDOP PRAHA a.s.
Zhotovitel: Skanska a.s.
Výrobce OK: sdružení MCE Slaný + OK-BE
Realizace: 12/2011 - 12/2012
Nový unikátní tříkolejný most přes řeku Radbuzu v Plzni sestává z plnostěnných spřažených předpolí o rozpětí 26,35m a příhradového spřaženého hlavního pole o rozpětí 63,4m.
Nový unikátní tříkolejný most přes řeku Radbuzu v Plzni sestává z plnostěnných spřažených předpolí o rozpětí 26,35m a příhradového spřaženého hlavního pole o rozpětí 63,4m. Tvarosloví mostu v podélném směru plně respektuje sousední most „ve 3. koleji“ z roku 1990, v příčném směru je navržen jeden hlavní nosník pod každou kolejí. Ztužení je minimalizováno. Poprvé v síti SŽDC byla použita kalotová ložiska.
Z hlediska výstavby byla kritická velmi malá použitelná plocha staveniště tísněná sousedními mosty. Na malém prostoru - cca 10x30m - prováděli práce současně až čtyři firmy. Výše uvedené skutečnosti vedly ke koordinačním poradám konaným i 2x týdně a ke tvorbě denních i hodinových prostorových harmonogramů. Přes mnohé komplikace a potíže během výstavby byl termín ukončení výluky dodržen díky spolupráci všech zúčastněných.