Vybudováním přeložky silnice I/37 je řešením umožňující odlehčení západní poloviny MKO a rovněž východní části města.
Vybudováním přeložky silnice I/37 je řešením umožňující odlehčení západní poloviny MKO a rovněž východní části města. Přeložka silnice I/37 přinese zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a sníží negativní účinky dopravy na životní prostředí. Přeložka silnice I/37 převezme značnou část dopravního zatížení města Chrudim ve směru sever – jih a rovněž odvede z města tranzitní dopravu.
Hlavní trasu stavby tvoří 5,85 km dlouhý úsek přeložky silnice I/37 mezi obcí Medlešice a křižovatkou se silnicí I/17. Tato část přeložky silnice I/37 navazuje na předchozí úsek přeložky této komunikace (Pardubice – Medlešice). Komunikace je navržena v kategorii S 11,5 /80 (dvoupruhová, směrově nerozdělená komunikace s návrhovou rychlostí 80 km/h). Pouze v úseku ZÚ – MÚK Vestec je přeložka silnice I/37 navržena v kategorii S 11,5/100, jako polovina na tomto úseku výhledově uvažované čtyřpruhové komunikace S 22,5/100.Současně s hlavní trasou bude vybudována přeložka silnice I/17 a několik přeložek komunikací III. třídy. Na trase je navrženo celkem 7 mostních objektů, z nichž nejvýznamnější je mostní estakáda délky 550 m přes údolí řeky Chrudimky a železniční trať ČD Chrudim – Hrochův Týnec.