SUDOP PRAHA a.s. | Novinky | Sdružení SUDOP PRAHA, SUDOP EU a Mott MacDonald CZ uspělo v železniční „zakázce desetiletí“ | SUDOP PRAHA a.s.
  • SUDOP Praha
    Komplexní řešení problematiky dopravní infrastruktury

Sdružení SUDOP PRAHA, SUDOP EU a Mott MacDonald CZ uspělo v železniční „zakázce desetiletí“

Soutěž Správy železnic na zpracování projektové dokumentace části IV. železničního koridoru Nemanice – Ševětín vyhrála jedna z největších projekčních kanceláří v ČR. Na SUDOP PRAHA nyní čeká jeden z nejnáročnějších projektů posledních let.

Soutěž Správy železnic na zpracování projektové dokumentace části IV. železničního koridoru Nemanice – Ševětín vyhrála jedna z největších projekčních kanceláří v ČR. Ke spolupráci na jednom z posledních, zatím nemodernizovaných úseků IV koridoru, si přizval do týmu také experty s mezinárodními zkušenostmi. Čeká na ně totiž jeden z nejnáročnějších projektů posledních let.

„Projekt není unikátní jen z pohledu výše investovaných prostředků, kdy předpokládaná cena převyšuje 400 milionů korun, ale především z pohledu rozsahu a obsahu díla,“ uvedl generální ředitel SUDOPU PRAHA Tomáš Slavíček. „Českou dopravní infrastrukturu navrhujeme a připravujeme k realizaci již více než šest desítek let. Jsme rádi, že můžeme své kvality investorům i veřejnosti dokázat i u této výjimečné zakázky,“ dodal šéf projekční společnosti Tomáš Slavíček.

Úkolem pro vítězné konsorcium bude zhotovení kompletní dokumentace pro stavební povolení a projektová dokumentace pro provedení stavby i výkon autorského dozoru. Projektanti musí navíc zajistit všechny související povolení nutná k zahájení stavby.

Úsek od Ševětína k Nemanicím bude dlouhý přes 16 kilometrů a povede ve zcela nové stopě. Jeho součástí mají být i dva dlouhé tunely - Chotýčanský o délce 4 775 metrů a Hosínský o délce 3 120 metrů. Prvně jmenovaný se po svém dokončení stane nejdelším na české železniční síti, když předstihne i nedávno dokončený Ejpovický tunel u Plzně. Projekt bude připravován na rychlost 200 km/h. V mnoha ohledech tak půjde o jednu z nejnáročnějších zakázek za poslední roky.

Náklady na realizaci díla se dnes odhadují na více než 10 miliard korun. Podle plánů by se mělo začít stavět již koncem roku 2022. Přesný termín však záleží i na výsledku aktuálních soudních sporů, které mohou mít vliv na přípravu tohoto unikátního projektu.

Zpět